На головну сторінку

Гомін гомін гомін по діброві


Українська народна пісня
Виконують:
Гуртоправці
Тарас Компаніченко
До мого пісенника: 1 2 3

 
Гомін гомін 
Гомін по діброві
Туман поле покриває
Гей туман поле 
Поле покриває
Мати сина проганяє

    Гей туман поле 
    Поле покриває
    Мати сина проганяє

Іди синку 
Іди пріч од мене
Нехай тебе орда візьме
Гей мене мамо 
Мене Орда знає
В Чистім Полі обминає 

    Гей мене мамо 
    Мене Орда знає
    В Чистім Полі обминає

Іди синку 
Іди пріч од мене
Нехай тебе Турчин візьме
Гей мене мамо 
Мене Турчин знає
Сріблом-злотом наділяє

    Гей мене мамо 
    Мене Турчин знає
    Сріблом-злотом наділяє

Іди синку 
Іди пріч од мене
Нехай тебе Ляхи візьмуть
Гей мене мамо 
Мене Ляхи знають
Пивом-медом напувають

    Гей мене мамо 
    Мене й Ляхи знають
    Пивом-медом напувають

Іди синку 
Іди пріч од мене
Нехай тебе Москаль візьме
Гей мене мамо 
Мене й Москаль знає
Жить під себе підбиває

    Гей мене мамо 
    Мене й Москаль знає
    Жить під себе підбиває

Вернись вернись сину до Домоньку
Змию тобі голівоньку 
Гей мені мамо 
Мені змиють дощі
А розчешуть густі терна

    Гей мені мамо 
    Мені змиють дощі
    А розвіють буйні вітри
Поділитись сторінкою:
 
  ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІСНЮ
[cховати]

Ключові слова: Думи, Козацькі пісні, Народні пісні, Гомін гомін гомін по діброві, Гуртоправці, Тарас Компаніченко
Джерело: Українські релігійні роздуми про Спасіння © Видавництво "Павутинонька", Нью Йорк – Львів – Київ – Харків – Москва, 2003

Примітки:

Українські реліґійні роздуми про Воскресіння, Неволю і Спасіння.

Пісні ВеликодніСпасительні: світ не по Правді. Пісні-плачі Сокола-Прадіда. Алегорія неволі сокола.

Мене Орда знає в Чистім Полі обминає

— поки були в Чистому Полі (=Правдивий простір), то й обминали, напасти навіть не зважувалися (ідея самоохорони вища від ідеї самооборони).

Мене й Ляхи знають...

— тепер же стали брати і всі знають, що беруть, із-за того й пропали?

Катерина ІІ: В 1785 укр. козацьку старшину було зрівняно в правах з рос. дворянством.

М. Гоголь: Чего же вы хотите?


Буде валюта, але вже вакансій платні не буде... (М. Грушевський — Ф. Колессі)

— Застав я тут дуже важний лист від акад. Грушевського, в якому він повідомляє, що Нарком. Просв. затвердив вибір нових академіків, в тім числі Возняка, Щурата і мій; інформаційну статтю про мене написала К. Грушевська. Сими днями маємо одержати офіціальне повідомлення Академії з запитом, чи маємо замір переїхати до Києва.

Грушевський радить по приятельськи дати позитивну відповідь з отсих мотивів (цитую дослівно):

а) "Коли Ви тепер заявите, що не збираєтесь переїхати до Київа, то платні не дістанете майже певно, а коли не дістанете тепер, то й пізніш, коли б Ви заявили, що хочете переїхати, дістати було б трудно;

б) тепер Нарком Освіти не має валюти для закордонних, тому може виплачувати тільки в радянській валюті, і тому не береться виплачувати нікому, хто не хоче переїхати, може, потім і буде валюта, але вже вакансій платні не буде;

в) мешкати постійно не будуть вимагати, фактично Ви зможете переїздити раз або два на рік на кілька місяців, і се бажано і для Вас і для праці**, ― [**прим. автора: Я думаю, що й мені не відмовлять тут власти дозволу раз або два рази в році поїхати до Києва, щоби взяти безпосередню участь у працях Академії Наук], ― оплачувати ж приїздів сих не зможуть инакше, тільки в формі платні;

г) мати платню в радян[ській] валюті все таки краще, ніж ніякої, ― коли не Вам сі гроші придадуться в цілости, то, може, кому з Ваших дітей (се важне особливо для Возняка) ― може, хто з них схоче переїхати сюди для праці.

От з тих причин раджу відповісти позитивно; перекажіть сі мої гадки і проф. Возняку".

А десь ми поверх всякої міри гріха набрали.

Да ще ж хотілось швидше здобичі набірати.




Листки з приводу цієї Пісні:

Українські реліґійні пісні-роздуми про Неволю та Спасіння.

Плач Сокола. Традиції Батька.

Алегорія неволі сокола.

Коляда і Великдень: Різдво і Відродження Світа.

Рокове Коло. Стежки до листків про Українські традиції.



Староукраїнська культура й реліґія приявлюється в давніх передхристиянських святах — реліґійних, господарських і побутових, що досі тривають в Українського народу в зв'язаних зі Святочними часами народних піснях і в уривках давніх обрядів. Хоч зараз велика частина Українського народу, — особливо нове покоління, що виросло на повоєнних руїнах, — не здає собі справи з провідних думок цих Свят, але інтуіційно відчуває повагу і святість давніх традицій. І все-таки увесь нарід держиться досі старовіцьких Святочних звичаїв і поведінок. Сю інтуіційну свідомість чогось величного й Святого, переказаного предками і зв'язаного зі старовіцькими обрядами, піддержують злучені з Святочним часом пісні, — ось як: Колядки, Щедрівки, Гаївки і т. д., — і в них-то найбільше міститься народних традицій, як реліґійних, так господарських і суспільних, поданих у мітичному вигляді.

...Відтворити з тих традицій образ давньої Української віри і культури. Ця віра триває досі, хоч не є висловлена догматично, а давня Українська культура є в основах сучасного життя народу. Нарід жиє старими ідеями — а інтеліґенція народна переходить над ними до порядку денного, не здаючи собі справи з їх культурної ціни і сили, не розуміючи психіки народу і будучи в постійній з ним дисгармонії; не цінить культурного давнього дорібку, який мав колись свою стійність і міг би бути вихіснуваним і сьогодня, хоч інші зараз життєві й культурні обставини й поняття. (Кс. Сосенко)




Пісню додано:  26.08.2008
Відредаґовано: 25.02.2010
Переглядів: 7992

  ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ
[cховати]
Інші варіянти цієї пісні
НазваСлова / МузикаA Файли  #
 Гомін, гомін, гомін по діброві
 (Три голоси)
(народна пісня)     12123
 Гомін, гомін по діброві (гол. варіант) (народна пісня)  24543
 Гомін мати гомін мати по діброві   3019
 Аби побачити пояснення малюнків у колонці "Файли", підведіть курсор мишки до малюнка.      
Підбірки пісень:
Народні пісні
Думи
Козацькі пісні
Філософські пісні
Суспільно-політичні пісні
Соціально-побутові пісні
  ВАША ДУМКА ТА ПОБАЖАННЯ
[cховати]
 
  ВИПРАВЛЕННЯ ТА ДОПОВНЕННЯ     ПРАВИЛА!     ДЕ СКАЧАТИ mp3 ?!
[cховати]
2. лох (гість) 21.09.2009 19:54    
тупість це а не пісня
-2/0

1. Юрий_Крылатов (член клубу) 12.08.2009 20:07    
Я чув трохи іншу версію наспіву, незабаром надішлю мінус, а текст був такий:
1. Чуєш гомін? Гомін по діброві!
Туман гори застилає,
Гей туман гори, гори застилає,
Мати сина проганяє.
Гей, туман гори, Гори покриває,
Мати сина проганяє.
2. Іди, сину, іди на чужину,
Та най тебе Тутар стріне.
Гей, мене, мамо, мене Тутар знає,
В чистім полі обминає
Гей, мене, мамо, Тутар знає, не чіпає,
В чистім полі обминає.
3. Іди, сину, іди на бистрину,
Та най тебе Турчин стріне.
Гей, мене, мамо, мене Турчин знає,
Здаля бачить, бачить і минає.
Гей, мене, мамо, мене Турчин знає,
Здаля бачить, бачить і минає.
4. Іди, сину, аж на Верховину,
Та най тебе Шляка стріне.
Гей, мене, мамо, Шляка здаля чує,
Моцним бімбером частує.
Гей, а як стріне, схова долу очі,
Бо чваритися зі мною не хоче.
5. Іди, сину, іди преч подалі,
Би надибали Москалі.
Гей, мене, мамо, і Москалі знають,
Як зобачуть, то зникають.
Гей, мене, мамо, і Москалі знають,
Чваритися уникають.
6. Врацай, сину, врацай вже додому,
Змию тобі буйну ґлову.
Мене, мамо, мене дощик вмиє,
Буйний вітер мя розвіє.
Гей, густе терно,
Терно вчеше, дощик вмиє,
Буйний вітер мя розвіє!
+1/0

  Адреса цієї сторінки: http://www.pisni.org.ua/songs/275614.html

 ВХІД
Е-мейл: 
Пароль: 
  Забули пароль?
  
  ПІДПИШІТЬСЯ! ГРУПИ У СОЦМЕРЕЖАХ