На головну сторінку

Вже Весна воскресла

Гаївки: Відродження/Весна Світа

Українська народна пісня
До мого пісенника: 1 2 3

 
Вже Весна воскресла
Що Ти нам принесла     | (2)

Принесла вам Красу
Господарську Рясу      | (2)

Господарська Ряса
Сіяна-орана            | (2)

Сіяна-орана 
Ще й заволочена        | (2)

Ще й заволочена
Цибулев саджена        | (2)

Цибулев саджена
Пшеницев сіяна         | (2)
Поділитись сторінкою: FB
 
  ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІСНЮ
[cховати]

Ключові слова: Обрядові пісні, Веснянки та гаївки, Народні пісні, Вже Весна воскресла, Гаївки: Відродження/Весна Світа
Джерело: Староукраїнські релігійні роздуми про Бога © Видавництво "Павутинонька", Нью Йорк – Львів – Київ – Харків – Москва, 2004

Примітки:


Що за Господар, рясу якого можна орати-сіяти? Хто дає Світу Краси? Яку пшеницю сіяно, що за цибулю саджено? Пшеницев сІяна чи сіЯна?

Гаїлки-Великдень: Українське свято Відродження Світа. Вже Весна воскресла: Принесла вам Красу Господарську Рясу.

Еротика, жарти, забави: КатериниКалета – Андрія... Гаїлки-Великдень... Зелені Свята... Івана Купала... Весілля... – Щедровечірнє й Новорічне: Маланки-Василь. Коза. Кіт... – Мед і Ябка...

Розспів: Вже Вес-на вос-крес-ла
Що Ти нам при-нес-ла |(2)

Вже Весна воскресла.

А я вам принесла Дівоцькую Зброю.

Принесла Вам Росу Парубоцьку Красу.

А Дівоча Краса як на Калині Роса.


Ідеологійне сполучення Різдва з Великоднем.

Українське Різдвяне господарське свято не є ані весняне, ані літнє, бо припадає серед Зими і воно є передовсім реліґійним Святом, хоч має визначно господарську закраску; воно є традицією про перші первосвітні плоди землі і славить Бога, що їх зародив.

(В сотвореному Господом Богом Раю немає пір року, там вічнозелений Сад: "Рай розвився, Господь звеселився!" Там інший — мітичний Святий, Сьвітий, час.)

Лучиться воно ідеологійно, з особливіших мотивів, з Весняним Українським святом Великодня: бо через ріжні натяки, які — то в Різдвяних і Новорічних обрядах, то в радісних Колядкових окликах — говорять про слідуючий після Різдва й Богоявлення Великдень.

А цей Великдень вважає тут нарід за Свято весняне, Свято обновленої природи і мабуть прилучується в тім до світових традицій і вірувань (Полудневого Сходу), що в цім великім дні буде колись Відродження Світа.

Різдвяні взаємні віншування висловлюють побажання вимріяного непереривного щастя й добра: "від Різдва до Богоявління, від Богоявління до Воскресення", — іменно, здоровля, врожаїв у полі, щасливости в родині, многих літ. Те саме дослівно про містичний Святий час повторюють Колядки.



Бог, Різдво Світа, Дідух і Лицарі.

Різдво подумане у народу як уособлення культурної Сили, що принесла народові сільськогосподарські здобутки.

Таким уособленням бувають у світовій мітології культурні лицарі. В Українців приявлює такого лицаря Прадід, добродій народу. Таким культурним лицарем, чи Спасителем (Heilbringer), є Св. Микола, а також Український Гаїлковий Див-Ладо (також: "Дід Ладо"), що наладив тай благословив сійбу проса, або Гаїлковий Галілей, що вчив чи помагав при Першій сійбі пшениці .

А всі Святії за Погоничів за Посівачів.

Поширення ідеї Дідуха та Корочуна в Українських Святах.

Культурно-реліґійними традиціями про Прадіда пройнята є вся Староукраїнська реліґійна ідеологія і майже усі Українські народні свята.

Постать Прадіда – Дідуха – Корочуна виступає сильно не лиш у святі Різдва-Коляди, але так само сильно й визначно у інших реліґійних і реліґійно-побутових Святах.

ВИСЛОВЛЮВАННЯ: Біблія Українського народу.

Піснї україньско-руского народа вяжуть ся тісно з єго житєм і подають вірне з'ображенє народного побуту від найдавнїйших часів, відколи нарід почав себе тямити, аж до нинїшного дня; у піснях зложив нарід свою сповідь, відкрив свою душу, виявив свободолюбні змаганя та зобразив вірно свою вдачу. Через народні піснї вчимо ся пізнавати людску душу, учимо ся розуміти і любити людий та цінити в кождім чоловіцї те, що в нїм є людского: наша народна поезия має образуючий і виховуючий вплив на широкі маси народу і ріжні єго верстви.

Народні піснї — се неначе національна біблїя україньско-руского народу, се книга мудрости, у якій зложив нарід плоди свого довговікового досьвіду і тисячлїтної культури.

Україньскі народні піснї визначають ся прекрасною формою пісенного складу і незвичайним богатством поетичного вислову.

Християньске духовенство в інтересї церкви старало ся викоріняти серед народу давну віру, заказуючи і виклинаючи стародавні обрядові піснї, як "бісовскія пінія" або приноровлюючи сї піснї до християньских сьвятих і празників. Таким чином заведенє й розширенє християньскої віри спинило розвій давної релїґійної поезиї, а само християньство не змогло уже витворити у нас своєрідної національної поезиї релїґійної.

— Степан Дубравський

Листки з приводу цієї Пісні:

Коляда і Великдень: Різдво і Відродження Світа

Гаїлки-Великдень: Українське Свято Відродження Світа. (Вибір Пісень)

Про Українські назви місяців Марець і Май.

Еротичні містерії, тиждень від Катерини 7.12 до Калети.

Еротичні містерії, Калета 13.12 - Передріздвяний Святочний час.

Св. Микола 19.12 – Народний речник перед Богом і Прадід.

Що означає "Дідух"?

Стежки до листків про Українські традиції.

Рокове Коло.

Пісню додано:  04.04.2005
Відредаґовано: 25.02.2010
Переглядів: 11639

  ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ
[cховати]
  ЗАПИСИ, MP3, НОТИ (2) Скачати безкоштовно :)

Дізнатися більше
ВмістФорматОписРозмір, кб#
 MIDI Награш медовий (mid)
Джерело: Пісні Тернопільщини. Вип. 1. 1989
додано: 08.04.2005
1785
  Увійдіть як зареєстрований користувач, щоб прослухати.
 GIF Наспів - ходою: відбиті з джерела ноти (gif)
Джерело: Пісні Тернопільщини. Вип. 1. 1989
додано: 30.03.2006
13497


Увага! Всі матеріали можна скачати безплатно виключно з ознайомчою метою для приватного використання! При додаванні файлів зважайте на авторські права! Щоб мати змогу додавати файли, у Вашому бровзері має бути дозволений JavaScript та відкривання нових вікон!

  ВІДЕОЗАПИСИ, КЛІПИ

На жаль, до цієї пісні поки що немає жодного кліпа :(

  ВИПРАВЛЕННЯ ТА ДОПОВНЕННЯ     ПРАВИЛА!     ДЕ СКАЧАТИ mp3 ?!
[cховати]

  Адреса цієї сторінки: https://www.pisni.org.ua/songs/118606.html

 ВХІД
Е-мейл: 
Пароль: 
  Забули пароль?
  
  ПІДПИШІТЬСЯ! ГРУПИ У СОЦМЕРЕЖАХ
FB