На головну сторінку
Дізнатися більше

Встань Господарку довго не лежи

Колядка стародавня: Різдво Світа – Свят-Вечір

Українська народна пісня
До мого пісенника: 1 2 3

 
Встань Господарку довго не лежи

Приспів:
  Славен єси на Небеси 
  Cлавен єси Господи!  

Рано вставайте Челядь побуджайте
Челядь побуджайте личка вмивайте
Личка вмивайте Столи застеляйте
Пацєр помовляйте Двори замітайте
Двори замітайте Столи застеляйте

Сподіваймо ся а Трох Гостеньків
А Трох Гостеньків-Колядниченьків

Зажурила ся Господинонька
Чим же я тії Гостоньки втрактую
Не великов річев Яснов Свічев
Яснов Свічев Пшеничним Хлібом
Пшеничним Хлібом Зеленим Вином

Перший гостенько Ясне й Сонінько
Другий гостенько Ясний Місяченько
Третий гостенько Дрібний Дощенько
Сам Милий Господь Бог ...
Поділитись сторінкою: FB
 
  ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІСНЮ
[cховати]

Ключові слова: Стародавні колядки та щедрівки (дохристиянські), Обрядові пісні, Колядки, Народні пісні, Встань Господарку довго не лежи, Колядка стародавня: Різдво Світа – Свят-Вечір
Джерело: Староукраїнські релігійні роздуми про Бога © Видавництво "Павутинонька", Нью Йорк – Львів – Київ – Харків – Москва, 2004

Примітки:


Колядка стародавня: Українське Різдво Світа (Коляда).

Буде в Тебе Господь на Вечері.


Велика ласкавість Господа до людей. У всіх майже Колядках з'ображена гостина Господа з великою Його ласкавістю до Людей. Господь приймає жертви Хліба і Вина і сам їх заживає. Окрім повище наведених Колядок є дуже багато таких, в яких Господь являється у Господаря во славі Небесних Світил, Господар очікує Його з найбільшою почестю при Святочнім Столі, або при "Трех Престолах", ставляючи перед Ним свої Жертви хлібів і напитку; і ніколи Господь не гордить поставленими дарами, заживає їх і дозволяє гоститися ними своїм Святим — і Сам угощує тими дарами нарід.

Такі думки про споживання Господом жертв від людей мали все народи пракультурного округа, які уявляли собі взаємини людей з Господом патріярхальними. І нині є архаїчні народи, що приносять жертви Богові в тій думці, що Він ці жертви особисто спожиткує.

Щирість і безпосередність ставлення до Бога. Такі самі думки й почування очевидно мав у старину Український нарід і досі їх традиційно зберіг, даючи їм чудовий вислів у Колядках. Якаж щирість і правда, ідеальна безпосередність реліґійного ставлення до Бога, яка неповинна дитиняча довірливість в Бога, що Він ніколи не відречеться Людини, коли та до нього очі підносить.

Та чи може Людина бути більше пракультурною своїми життєвими обставинами і своєю первісною праведною душею, як цей Колядковий тип Господаря, що Бога очікує на свою бідненьку Вечерю і так уперто надіється Його приходу?

Або, чи може бути кращий приклад традиційної почести для Бога, привітання Його й відзначення жертвами як ця Колядка.

(За працею: о. Ксенофонт Сосенко. "Культурно-історична постать Староукраїнськиx свят Різдва і Щедрого Вечора". Львів, 1928. - СІНТО, Київ 1994. 343с.)


Листки з приводу цієї Пісні:

Українська Астрально-мітольоґічна реліґійна концепція.

День реліґійно-філософських роздумів на Астральні теми, Варвари 17.12.

Свята, Тайна, Вечеря 6.01 — Що вона означає і як її підготувати?

Колядки як Українські релігійні роздуми про Бога.

Українське Різдво Світа: Жертви для Бога як реліґійний ідеал.

Стародавні Колядки та Щедрівки — пракультурний сон життя людей.

Стежки до листків про Українські традиції.

Пісню додано:  31.12.2005
Відредаґовано: 25.02.2010
Переглядів: 2457

  ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ
[cховати]
  ВАША ДУМКА ТА ПОБАЖАННЯ
[cховати]
 
  ВИПРАВЛЕННЯ ТА ДОПОВНЕННЯ     ПРАВИЛА!     ДЕ СКАЧАТИ mp3 ?!
[cховати]
  Адреса цієї сторінки: http://www.pisni.org.ua/songs/133323.html

 ВХІД
Е-мейл: 
Пароль: 
  Забули пароль?
  
  ПІДПИШІТЬСЯ! ГРУПИ У СОЦМЕРЕЖАХ
FB