На головну сторінку

Ой розлилися Бистрії Ріки

Колядка стародавня: Українське Різдво Світа

Українська народна пісня
До мого пісенника: 1 2 3

 
Ой розлилися Бистрії Ріки
Бистрії Ріки тай на Луженьки
Ой плине-плине Райськоє Древце
Райськоє Древце з Трьома Вершеньки

В Однім вершеньку Сив Соколонько
В Другім вершеньку Сива Кунонька
В Третім вершеньку Сив Ластовлята

Ой не є ж тото Сив Соколонько
Але є ж тото Господаренько
Ой не є ж тото Сива Кунонька
Але є ж тото бай Ґаздиненька
Ой не є ж тото Сив Ластовлята
Але є ж тото Його  Дитята
Поділитись сторінкою: FB
 
  ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПІСНЮ
[cховати]

Ключові слова: Народні пісні, Обрядові пісні, Колядки, Щедрівки, Стародавні колядки та щедрівки (дохристиянські), Ой розлилися Бистрії Ріки, Колядка стародавня: Українське Різдво Світа
Джерело: Староукраїнські релігійні роздуми про Бога © Видавництво "Павутинонька", Нью Йорк – Львів – Київ – Харків – Москва, 2004

Примітки:


Ой не є ж тото Сив Соколонько — Може бути і вигуком захоплення, риторичним питанням.


Колядка стародавня: Українське Різдво Світа.

Рай розвився Господь звеселився.


Астрально-мітольоґічний образ Дідуха в Піснях.

Правдивою поезією навіяна постать Прадіда в його Астрально-мітольоґічнім зображенні. Його зображує нарід поодинокого — і посеред Рідні.

Тут звернемо увагу на цей другий образець. Прадід — це Місяць, Небесний Господар посеред Астральної рідні. В Колядках на оцю тему приявлюєсь найвиразніше Місячне спрямування міту про Дідуха та означуєсь культурно-історична позиція цієї постаті.

Ось приклади з Колядок і Щедрівок:

Астральна Прарідня та Райське Дерево.

Що оця група родинна приявлює Першу рідню, виходить з порівняння з іншими подібними Колядками або Щедрівками. Як повище в містичній Будівлі, що є образом Небозводу з Астральними творивами, являється оця Рідня, так появляєсь вона на Райськім Дереві, що вважається в Різдвяних мітах першим твором Світа і приносцем найкращих творів в Різдві Світа.

Хоч в повищій Колядці — Ой Долів Долів Луженьки (1) — зображена Прарідня алеґорично, Першими звіринками Світа, принесеними Райським Деревом, то все-таки оця алеґорія говорить про Першу рідню, а про неї співають на Різдво-Коляду.

Подібно, і ще виразніше, мітольоґічно зображує Першу людську рідню інша Колядка як Місяць, Сонце і Зорю, що виступають з Трьох Конарів Прадерева в Почині Світа — і пояснює, що це — не Місяць, а Господар — не Сонце, а Його Жона — не Зоря, а Його Дітина.

Астральна Прарідня як образ пракультурних ідей.

Оця Перша родинна трійця в ролі Астральної Трійці не лиш замітна як Український ориґінальний витвір, бо до неї нема чистої анальоґії ніде в окрузі України, ані ніде в світовій Астральній мітольоґії, — окрім одної, яку подано понижче, — але оця Астральна прарідня посуває постать Дідуха в далеко дальшу культурно-історичну добу, ніж тота, на яку вказує Святовечірній господарський сніп з плугом на нім — як документом господарської й культурної еволюції. Бо оця Астральна Прарідня — цеж хіба образ пракультурних ідей.

Анальоґію до Української мітольоґічної Прарідні дають нам пракультурні Піґмеї Андамани з Індійської затоки, а також, почасти, Семанґ з Малякки, що жиють досі як народи природи, одні з найстарших народів світа. У них є міт, що Місяць — це Чоловік (Муж), Сонце то Його Жінка, а Зорі то Їх Діти. Красну анальоґію основної думки про Прарідню й Місячної символіки прарідні, дають міти народів природи з острова Borneo й Nias.

Читати листки з приводу цієї Пісні:

  • Бог, Різдво Світа, Дідух і Лицарі.
  • Українські релігійні роздуми про Бога: Яблучко.
  • Св. Микола 19.12 – Народний речник перед Богом і Прадід.

    Стежки до інших листків про Українські традиції.

    Пісню додано:  02.12.2005
    Відредаґовано: 25.02.2010
    Переглядів: 1665

  •   ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ
    [cховати]
      ВАША ДУМКА ТА ПОБАЖАННЯ
    [cховати]
     
      ВИПРАВЛЕННЯ ТА ДОПОВНЕННЯ     ПРАВИЛА!     ДЕ СКАЧАТИ mp3 ?!
    [cховати]
      Адреса цієї сторінки: http://www.pisni.org.ua/songs/130921.html

     ВХІД
    Е-мейл: 
    Пароль: 
      Забули пароль?
      
      ПІДПИШІТЬСЯ! ГРУПИ У СОЦМЕРЕЖАХ
    FB